Saturday, July 23, 2022

1.000 de oameni care m-au dezamăgit: Ana BLANDIANA

Ana BLANDIANA este poetă româncă de 80 de ani.
Ana BLANDIANA a publicat versuri interesante înainte de 1989.
Ana BLANDIANA a publicat îm 1988 un volum de poezii în renumita colecție BPT, în câteva zeci de mii de exemplare, cu prefață de Eugen SIMION. 
Nu mi-a plăcut că numele lui Ana BLANDIANA a apărut în lista membrilor consiliului FSN, chiar dacă ea și-a dat demisia în 29 ianuarie 1990. La mine funcționează proverbul machedonesc conform căruia dacă într-o oală de ciorbă pui o lingură de c-c-t, totul c-c-t se numește. Nu trebuia să stea în CNFSN o mie de ani. Un minut dacă te-ai lipit de cine era acolo, spune-mi cu cine te împrietenești ca să-ți spun cine ești.
În vremurile comuniste i-am citit versurile, dar mi s-a părut că a exagerat ca prezență în Convenția Democratică după 1996, când aceasta a venit la putere.
Nu mă apuc acum să analizez poezia lui Ana BLANDIANA, că am altceva de făcut. Totuși, pentru faptul că mi-a marcat tinerețea cu versurile ei mizerabile în care a făcut să rimeze cuvântul zid cu cuvântul partid, spun răspicat că Ana BLANDIANA m-a dezamăgit și așa voi rămâne cât voi trăi. Era în poemul acela regretul că nu fusese primită în utc din cauză că nu avea vârsta: zid - partid. Poate să stea și în limbă Ana BLANDIANA, pentru mine tot o poetă exponentă a comunismului este, zid - partid și punct.

(23 iulie 2022)

No comments:

Post a Comment