Nota 4 am dat-o numai în concursurile de admitere, în care se lucra strict după barem. Și la disciplinele unde am lucrat am avut baremuri, dar studenții cu care am luvrat erau suv=ficient de buni încât niciodată nu au luat nota 4. Nota patru se acordă celor care:
- rezolvă ceva din subiecte, dar destul de puțin,
- dau răspunsuri exacte la teste la sub 30% din chestiuni,
- fac greșeli elementare din grabă și distrug soluțiile problemelor,
- confundă soluțiile unor subiecte în mod flagrant și iremediabil,
- tratează disproporționat de mult subiectul cu cele mai mici puncte,
- formulează judecăți de valoare din care rezultă necunoașterea nu a subiectului, ci a materiei.
Am văzut foarte mulți examinați care nu și-au construit statutul la o anumită disciplină, mizând doar pe proba scrisă care are 50% din valoarea evaluării totale. Din însumarea punctelor acordate la scris pe subiecte, fără a avea restul de 50%, rezultă nota 4.
Am văzut situații la extemporale date la clasă sau la teze pentru diferite discipline unde notarea s-a făcut grosier și s-a dat nota 4 pur și simplu. Eu nu sunt de acord cu astfel de abordări. Eu îmi făceam un șablon de notare și la fiecare lucrare scrisă am punctat după acel șablon și mi-am făcut adnotări. Fiecare persoană evaluată a avut detaliate punctele acordate și ceea ce a stat la baza punctării. Numai ființe fără judecată mai aveau să comenteze acele rezultate detaliate, în dorința de a împușca nota de promovare, care oricum nu avea de unde să apară, căci lipsa celor 50% altele decât teza nu aveau de unde să dea promovabilitate.
Am avut sub ochi și lucrări notate cu 4 deși de departe alți profesori de specialitate ar fi dat fără dificultate cel puțin 6. Se vedeau acolo elemente de tendențiozitate, nejustificate pentru un dascăl care ar trebui să facă educație și nu răzbunări și pedepsiri.
În mintea mea, nota 4 reflectă și incapacitatea celui de la catedră de a face pe elev sau pe student să fie interesat de ceea ce el de acolo de sus de la înălțimea pe care se cocoață, prezintă sau se face că prezintă. Probabil prezintă cu grave deficiențe dacă mulți dintre cei ce-l ascultă obțin note de 4 pentru o aceeași lucrare, știută fiind repartiția după legea lui GAUSS a notelor în orice colectivitate de 30 de suflete, săzicem.
- rezolvă ceva din subiecte, dar destul de puțin,
- dau răspunsuri exacte la teste la sub 30% din chestiuni,
- fac greșeli elementare din grabă și distrug soluțiile problemelor,
- confundă soluțiile unor subiecte în mod flagrant și iremediabil,
- tratează disproporționat de mult subiectul cu cele mai mici puncte,
- formulează judecăți de valoare din care rezultă necunoașterea nu a subiectului, ci a materiei.
Am văzut foarte mulți examinați care nu și-au construit statutul la o anumită disciplină, mizând doar pe proba scrisă care are 50% din valoarea evaluării totale. Din însumarea punctelor acordate la scris pe subiecte, fără a avea restul de 50%, rezultă nota 4.
Am văzut situații la extemporale date la clasă sau la teze pentru diferite discipline unde notarea s-a făcut grosier și s-a dat nota 4 pur și simplu. Eu nu sunt de acord cu astfel de abordări. Eu îmi făceam un șablon de notare și la fiecare lucrare scrisă am punctat după acel șablon și mi-am făcut adnotări. Fiecare persoană evaluată a avut detaliate punctele acordate și ceea ce a stat la baza punctării. Numai ființe fără judecată mai aveau să comenteze acele rezultate detaliate, în dorința de a împușca nota de promovare, care oricum nu avea de unde să apară, căci lipsa celor 50% altele decât teza nu aveau de unde să dea promovabilitate.
Am avut sub ochi și lucrări notate cu 4 deși de departe alți profesori de specialitate ar fi dat fără dificultate cel puțin 6. Se vedeau acolo elemente de tendențiozitate, nejustificate pentru un dascăl care ar trebui să facă educație și nu răzbunări și pedepsiri.
În mintea mea, nota 4 reflectă și incapacitatea celui de la catedră de a face pe elev sau pe student să fie interesat de ceea ce el de acolo de sus de la înălțimea pe care se cocoață, prezintă sau se face că prezintă. Probabil prezintă cu grave deficiențe dacă mulți dintre cei ce-l ascultă obțin note de 4 pentru o aceeași lucrare, știută fiind repartiția după legea lui GAUSS a notelor în orice colectivitate de 30 de suflete, săzicem.
(04 aprilie 2018)
No comments:
Post a Comment