Monday, July 15, 2024

Televiziunile nu fac educație!

Televiziunile așa-zise comerciale, precum și Televiziunea Română  nu fac educație pentru că ele:
- sunt interesate de rating,
- vor să-și ocupe oamenii cu emisiuni,
- sunt dominate de business,
- au ca scop prezentarea de reclame,
- nu au criterii de calitate,
- promovează lucruri facile și primitive,
- incită la dezvoltarea laturilor negative,
- nu-și propun să educe.
Nivelul scăzut al emisiunilor realizate de televiziuni este datorat orientării spre laturile de succes, atractive de conținut și acestea vizează prezentarea de violuri, accidente de cale ferată, conflicte pe drumuri publice, crime, pușcăriași, evadări, violență domestică, pornografie, consum de droguri, nunți, înmormântări, detalii macabre, consum de alcool, răpiri, inundații, catastrofe naturale, peisaje dezolante, politicieni care se mușcă de nas, încătușări, sicrie, filme care cultivă violența, dar numai în cazuri foarte rare sunt prezentați elevi olimpici, realizări tehnice, oameni care muncesc cinstit, sportivi care au devenit campioni, copii care dansează sau cântă la instrumente, tablouri celebre, explicarea în mod științific a unor fenomene, filme de arhivă.
Televiziunile sunt cele mai corupte instituții, care joacă rol fundamental în manipularea maselor, unde nu există elemente calitative, din moment ce erorile de limbaj, care nu sunt nici sancționate, nici corectate, doar arareori sunt sancționate de CNA. Faptul că nu există în televiziuni rolul educativ al acestora este legat de atractivitatea redusă a emisiunilor educative. Nu mă refer aici la prezentarea lecțiilor de geometrie sau de preparare a unor produse de bucătărie, ci la a căuta informarea oamenilor asupra unor aspecte legate de muzică, de pictură, de teatru, de comportament în societate, de definirea de obiective și multe, foarte multe altele. 
Crearea de modele pentru tânăra generație este aspectul unde televiziunile sunt restanțiere, căci persoanele pe care televiziunile le aduc în prim plan nu sunt exemple, nu sunt modele, ci sunt persoane care prin ceea ce fac generează rating, ratingul aduce reclame și reclamele aduc banii în televiziuni, iar banii înseamnă salarii imense pentru slugile din televiziuni, care s-ar vinde chiar și la kilogram pentru trei arginți.


(16 iulie 2024)

No comments:

Post a Comment