Wednesday, July 24, 2024

Discuțiile în jurul lectorului universitar Andrei NAE de la Universitatea București.

Despre lectorul universitar Andrei NAE am găsit în online o prezentare a sa, o listă a lucrărilor elaborate și publicate de el, dar mă așteptam să găsesc un CV așa cum scrie la carte, să-mi dau seama exact despre cum stau lucrurile, adică, să găsesc informații privind:
- liceul absolvit,
- facultatea absolvită,
- titlul lucrării de licență,
- masterul finalizat,
- titlul lucrării de disertație,
- stagiul doctoral,
- lucrarea de doctorat, ceva mai mult decât titlul acesteia.
Nici nu iau în discuție articolele despre Andrei NAE apărute în presă, căci dacă apariția sa a fost în incinta Universității, mă duce gândul că dacă acolo au pătruns minerii în 15 iunie 1990, restul nu mai contează, căci societatea românească are o dinamică accelerată și o fluiditate de nestăvilit. Să nu uităm că MACEDONSCHI avea un fotoliu unde trona la ședințele cenaclului său, să nu uităm că a existat un scriitor în secolul al XIX-lea care se plimba prin București îmbrăcat în togă, iar dramaturgul Paul EVERAC, undeva la Dânbovicioara are propriile-i statui, cum și un primar din Belciugatele și instalat propriul  bust spre adorația locuitorilor comunei. Andrei NAE va rămâne peste ani în conștiința posterității doar dacă va avea cursuri la care studenții să stea cocoțați pe pervazurile  ferestrelor de la amfiteatru, ca la cursurile lui George CĂLINESCU sau dacă va publica lucrări fundamentale, așa cum este lucrarea Incrementa et decrementa Aulae Othmanicae a lui Dimitrie CANTEMIR sau Getica a lui Vasile PÂRVAN. Eu am apreciat la un pachet conținutul, nu ambalajul. Nu este puțin lucru că Andrei NAE este prezent în online cu 29 de lucrări publicate în intervalul 2013 - 2021. Aș fi foarte încântat dacă Andrei NAE ar dezvolta jocuri pe calculator scriind propriul software, căci eu apreciez foarte mult pe cei care atunci când vorbesc despre ceva, știu despre ce vorbesc, pentru că au intrat în toate detaliile.

(24 iulie 2024)

No comments:

Post a Comment