Există acum:
- influenceri,
- bloggeri,
- vloggeri,
- tiktokeri,
dar și alte categorii de persoane care crează conținut digital, persoane care poartă denumirea derivată de la rețeaua de socializare pe care o frecventează și unde postează acel conținut. Aceste persoane se numesc creatoare nu de conținut, ci de content, căci forma din limba engleză pentru conținut dă cu mult mai bine pentru cel ce se prezintă content developer în loc de dezvoltator sau creator de conținut. Este extrem de important să se analizeze avantajele pe care le aduce crearea de conținut, celor care se ocupă de așa ceva. Cine are un cont pe o rețea de socializare, oricare ar fi aceasta, este interesat să vadă dacă postările sale de texte, de fotografii sau de secvențe de film, prezintă interes, lucru care se vede cu exactitate prin numărul de confirmări (like) oferite de cei ce-și vizitează contul din rețeaua de socializare. Cum reclamele sunt esențiale în mediul online, se crează o corelație între cei ce dezvoltă conținut digital interesant și companiile interesate să-și facă reclamă în online.
- influenceri,
- bloggeri,
- vloggeri,
- tiktokeri,
dar și alte categorii de persoane care crează conținut digital, persoane care poartă denumirea derivată de la rețeaua de socializare pe care o frecventează și unde postează acel conținut. Aceste persoane se numesc creatoare nu de conținut, ci de content, căci forma din limba engleză pentru conținut dă cu mult mai bine pentru cel ce se prezintă content developer în loc de dezvoltator sau creator de conținut. Este extrem de important să se analizeze avantajele pe care le aduce crearea de conținut, celor care se ocupă de așa ceva. Cine are un cont pe o rețea de socializare, oricare ar fi aceasta, este interesat să vadă dacă postările sale de texte, de fotografii sau de secvențe de film, prezintă interes, lucru care se vede cu exactitate prin numărul de confirmări (like) oferite de cei ce-și vizitează contul din rețeaua de socializare. Cum reclamele sunt esențiale în mediul online, se crează o corelație între cei ce dezvoltă conținut digital interesant și companiile interesate să-și facă reclamă în online.
Dacă există un mare sportiv care postează pe o anumită rețea de socializare fotografii și primește în mod constant aprecieri de la câteva milioane de vizitatori ai contului său, marele sportiv reprezintă cu siguranță un punct de atracție pentru companiile care doresc să facă publicitate produselor lor și-l vor contacta pe respectivul mare sportiv și vor începe o colaborare, care duce la situația că ele vor posta reclame alături de conținutul digital creat de sportiv, în cadrul contului acestuia.
Marele sportiv va încasa sume importante, funcție de nivelul de aprecieri (like) în rețeaua de socializare pentru fiecare conținut de succes postat de acesta, pe măsură ce reclamele însoțesc respectivul conținut. Nu înseamnă că oricine pune o poză sau un text banal, strânge milioane de aprecieri (like) și automat încasează sume fabuloase.
De aceea este exagerat din partea unor persoane nesemnificative din spațiul mioritic care se laudă cu veniturile lor din meseria de content developer. Realitatea este un pic alta. Anumiți agenți economici încheie contracte cu tot felul de așa-ziși influenceri sau content delelopers pentru sume oarecare, dar în niciun caz milioane de euro, iar respectivii influenceri sau content developers fac reclamă produselor pe care agenții economici le comercializează. Totul este la scară mică, aproape nesemnificativă. Numai că celor din spațiul carpato-danubiano-pontic le place să exagereze și să se facă milionari, când ei sunt de fapt doar niște târâie-brâu, în niciun caz creatori de conținut de talia lui Ronaldo. Vorba noastră că ban la ban trage și păduche la păduche, se folosește de minune la creatorii de conținut, dar mai ales partea a doua a ei.
(21 iulie 2024)
(21 iulie 2024)
No comments:
Post a Comment