Friday, July 12, 2024

Care sunt șansele Dianei ȘOȘOACĂ să devină președintă a României?

Nu fac partte dintre bărbații care cred că menirea femeilor este la cratiță, dar eu am amintirile mele din copilărie cu mahalaua mea, în care femeile și niciodată bărbații, ieșeau în stradă, își strigau ocări una alteia, își ridicau fustele și-și băteau păsăricile, căci chiloți nu purtau. Era un spectacol destul de frecvent. Ocările pe care le-am auzit mi-au îmbogățit vocabularul și-mi dau seama că multe dintre ele mi s-au întipărit în memorie. De aceea, nu-mi plac oamenii care vorbesc mult, își aruncă vorbe grele, ca peste puțin timp să se pupe unii cu alții de parcă nimic nu s-ar fi întâmplat.Pe Diana ȘOȘOACĂ am auzit-o vorbind:
- tare,
- răspicat,
- repede,
- des,
- gesticulând,
- apăsat,
- repetitiv,
- predictibil,
cu un vocabular în care foarte frecvent folosește sintagma plângere penală. Diana ȘOȘOACĂ este președinta partidului SOS -Ro cu care a intrat în parlamentul european prin voturile obținute din diaspora. Eu am văzut-o frecvent la televizor vorbind cu un debit verbal foarte mare, ca un torent năvalnic, în care enumeră idei dintre cele mai variate, legate de probleme vitale pentru poporul român. Ea filmează în parlamentul mioritic, ea discută despre problemele esențiale ale națiunii, argumentând vehement toate ideile pe care și le expune. Diana ȘOȘOACĂ va candida la alegerile prezidențiale din toamnă. Ea este o voce puternică și atât. Nu are în spate un partid numeros. Nu are în spate o structură de partid puternică, cu organizații bine structurate în teritoriu. În turul întâi, Diana ȘOȘOACĂ va avea ocazia, de pe poziția de locomotivă a partidului său, să promoveze ideile acestui partid, care sunt ideile sale și dacă va obține 5% va fi un miracol, căci forțele politice din spațiul mioritic îi sunt potrivnice. Mie îmi plac oamenii de acțiune, care tac și fac, ceea ce nu se întâmplă în cazul Dianei ȘOȘOACĂ. Dacă avea o acțiune constructivă concretă,  ceva caresă-mi dovedească eficiența sa, gândirea sa pragmatică, aș fi considerat că în alegerile prezidențiale succesul său ar propulsa-o în turul al II-lea. Nu este cazul, dar vor fi alegeri și în 2029 și în 2034 și în 2039 și i se vor oferi prilejuri ca atunci să fie exact ceea ce-și dorește să fie.

(13 iulie 2024)

No comments:

Post a Comment