Monday, July 8, 2024

TAROM-ul a dat startul. Urmează sarabanda...

TAROM-ul a dat startul întreruperii activităților de bază din companie, pe motive medicale. Piloții cu probleme de sănătate au făcut ca avioanele să nu se ridice de la sol, ceea ce a creat mai chestiuni de disconfort pe aeroportul Otopeni, care și așa arată ca o autogară mizerabilă și înghesuită de provincie din anii de început ai comunismului pe meleagurile mioritice. 
De profesori știam că amenințau cu sabotarea bacalaureatului sau examenului de capacitate, așa cum le stătea lor bine, pentru a obține firimituri de la guvernanți. Chestiunile erau predictibile în cazul lor, căci datele acelor examene erau cunoscute cu mult timp înainte. Și în cazul piloților de linie ai altor companii, în perioadele sensibile, așa cum sunt sărbătorile de iarnă, amenințau cu greva și conducerile companiilor,m căutau soluții. În cazul TAROM lucrurile sunt ceva mai dificile, pentru că această companie aeriană funcționeză după o serie de particularități. Aici mă refer la cafeaua pe care ți-o servesc la pliculet, căci este cafea solubilă, în timp ce companiile care se respectă, oferă cafea-cafea, fiartă, la ibric, ceea ce arată că TAROM nu-și respectă clienții. Să nu mai vorbesc de personalul de la bord care arată și se comportă jalnic.
Startul încetării lucrurlui pe motive medicale a fost dat de TAROM. Urmează sarabanda, căci mai toate domeniile de activitate au personal cu funcții în zone critice de activitate și acest personal, în orice moment, dacă nu-i convine ceva, va întrerupe activitatea pe motive medicale.
Îmi aduc aminte că în vremurile când eram elev, am auzit că erau colegi de la alte clase care beau apă în care dizolvaseră cretă și le creștea temperatura. Dacă acum peste 65 de ani erau metode care deteriorau temporar unii parametri specifici stării de sănătate, acum diagnosticele sunt extrem de rafinate și nimeni nu are cum să se opună unui diagnostic pus când trebuie, cum trebuie și cu efectele solicitate. TAROM a deschis un drum și sunt destul de încrezător că nu vor fi totuși mulți care să-l urmeze.
Să fie cauza faptul că există în TAROM un consiliu de administrație numit începând cu 15 iunie 2024 și respectivii nu au avut timpul necesar de a-și implementa strategia legată de salarizarea piloților. Acest consiliu de administrație este format din Anca – Daniela BOAGIU, Iuliana – Cristina BÂRCĂ, Monica SĂSĂRMAN, Iulian-Daniel IDOLU, Costin – Ionuț IORDACHE, Mirel Alexandru MARCU, dar dacă stăm să analizăm mai adânc, doi adunat cu doi nu fac patru, în acest caz, ci cu mult mai puțin la o adică.



(09 iulie 2024)

No comments:

Post a Comment