Monday, March 11, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Maria BARARU

Cântăreața  Maria BARARU face parte din categoria artistelor care și-au desfășurat activitatea când înregistrările cântecelor se făcea la Electrecord pe discuri de vinil, ceea ce impunea nenumărate filtre, iar înregistrările presupuneau texte de calitate, interpretări de excepție, căci discurile de vinil însemnau costuri ridicate și cererea șo oferta opera chiar în condițiile economiei planificate comuniste, orice s-ar zice, căci nimeni nu-și permitea să scoată munți de discuri acre să nu se vândă.  Maria BARARU era o voce importantă a folclorului bucovinean. Ea avea un repertoriu bine definit și cântece care au devenit adevărate hituri.
Am un foc la inimioară   1970
Aztăzi joc la nunta mea
Bădița cu sumănel
Busuioc mândru-n cărare
Când aud cucu cântând
Cântă-mi scripcăraș cu foc
Ce-mi spuneai, Gheorghe, odată
Creșteți flori cât gardurile
De trei săptămâni si-o seară  1965
Hai la joc, bade, la joc
Hai zii bade
Haida, măi bădita 1977
 Mitru meu e pădurar
Pe fâneața de căline
Să jucăm bătuta măi
Tot te ții bade, de mine
Vai de mine ce.am uitat
Este adevărat că sunt și cântece în sunt elemente specifice așa-zisului folclor nou, cu gater, dar noi trebuie să vedem pădurea de copaci, adică esența, căci important era ca printre 10 cântece adevărate de folclor să se strecoare și un cântec artificial, căci important a fost întotdeauna efectul, conținutul și nu accidentul. 



(11 martie 2024)

No comments:

Post a Comment