Monday, March 11, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Gabriel DUMITRU

Despre cântărețul de muzică populară românească Gabriel DUMITRU am scris un articol în 10 ianuarie 2023 în care am scris despre acesta destul de multe detalii, dar cel mai bine este să i se asculte vocea, timbrul, tehnica vocală, să i se analizeze repertoriul și să-i fie studiată atitudinea când interpretează, căci la un cântăreț acestea sunt elementele cheie.
La Gabriel DUMITRU am apreciat costumele. El stăpânește economia gesturilor. Mi-ar fi plăcut ca textele folosite să fie culese de la firul ierbii, iar chestia cu cucoană te fac sau unele rime nepotrivite, precum și folosirea prea frecventă a cuvintelor bani, bogăție, dușmani, la un moment dat ar trebui gestionate cu mai mare atenție. Rima arătos - jos e bizară. Mi-a plăcut la acest artist faptul că este acompaniat numai de orchestre cu structură clasică.



(12 martie 2024)

No comments:

Post a Comment