Wednesday, March 13, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Maria CÂRNECI

Cântăreața Maria CÂRNECI este singura femeie pe care am văzut-o la televizor și care a vorbit frumos despre bărbatul ei, prezentându-i calitățile, pe când acesta trăia, ceea ce eu am apreciat enorm, având în vedere că pe toate artistele pe care le-am auzit vorbind despre bărbații lor, acestea i-au vorbit de rău, fără ca televiziunile să le ceară drept la replică sau și mai rău, în cazul celor plecați dintre noi, care nu aveau cum să se apere cumva, căci fum fără foc nu există.
Străina mamei, străină 
Maria CÂRNECI are foarte multe înregistrări în online, care acoperă o mare varietate de domenii, romanțe, cântece de dragoste, muzică lăutărească, muzică de petrecere, în toate artista își pune în evidență calitățile vocale, căci vocea ei este clară, rostirea cuvintelor este cu accentele necesare ritmurilor. Chiar dacă unele cântece au texte comandate, interpretarea reușește să atenueze asperitățile din rime. Merită făcută o analiză a costumelor și a atitudinii Mariei CÂRNECI din clipuri, pentru a concluziona că avem în față o mare artistă. Chiar experimentul cântecelor pe două voci este interesant, dar în folclor mi se pare o mică exagerare, mai ales atunci când vocea deosebită a Mariei CÂRNECI nu necesită așa ceva.


(14 martie 2024)

No comments:

Post a Comment