Sunday, March 17, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ștefan TUDORACHE


Ștefan TUDORACHE este un artist complect. Are voce de tenor, cu rostire clară a sunetelor. El  cântă și la acordeon. Este o prezență care are capacitatea de a duce o suită mare de cântece fără să se cunoască efortul depus. Ștefan TUDORACHE are repertoriu format din cântece compuse. Probabil la enenimente el cântă și cântece din repertoriul clasic.
Cine n-are ibovnică
Hora ca la nuntă
Mă uit mama mea la tine
S-a dus tinerețea
Să mai am 19 ani
Sănătatea-i mai presus de toate
Să nu râdă lumea rea
Versirole din cântece sale au rime precum: bani - ani, trec - petrec, chefuiesc - trăiesc, bani - dușmani, coasă - frumoasă,  loc - deloc, mei - ei, gândesc - muncesc, rea - mea, greu - meu,  scot - tot, tine - mine, îmbătrânit - suferit, mamă - inimioară, chinuit - trudit, chinuit - albit, toate - palate, degeaba - averea, mine - bine, sare - picioare, toate - sănătate, lipsi - găsi.
Cântece făcute la comandă au rime variate, strofele fiind cu rime de forma: aa bb, abab, axcx. tema banilor și a dușmanilor este frecventă.


(17 martie 2024)

No comments:

Post a Comment