Wednesday, March 13, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ileana CIUCULETE

În data de  16 martie 2017 am scris un articol despre cântăreața  Ileana CIUCULETE. Acum voi scrie despre cântăreața Ileana CIUCULETE în raport cu obiectivul pe care mi l-am trasat, acela de a scrie despre 5.000 de cântăreți de folclor. O includ aici pe Ileana CIUCULETE pentru că ea avea o voce care o deosebea de tot ce era în muzica populară românească la acea vreme și Ileana CIUCULETE avea un repertoriu foarte bogat.
Curge Gilortul la vale
Neicuță cu nume mândru
Cântăreața Ileana CIUCULETEși-a desfășurat activitatea artistică și în anii în care Electrecord făcea înregistrări folosind nenumărate filtre și faptul că artista a făcut înregistrări pentru discuri de vinil, arată valoarea vocii sale și repertoriu său. Am avut ocazia s-o ascult pe acestă mare artistă și mi-am dat seama că era o profesionistă adevărată, pentru care folclorul autentic era ceva absolut special, la care ținea foarte mult.




(13 martie 2024)


No comments:

Post a Comment