Monday, March 18, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ion MACOVEI

Ion MACOVEI este un reprezentant de seamă al cântecului popular din Moldova. El are o voce specială și o tehnică vocală desăvârșită. Repertoriul lui Ion MACOVEI este bogat și include cântece reprezentative pentru folclorul moldovenesc, iar rimele incluse sunt de calitate, ceea ce arată că textele sunt șlefuite.
Am trecut și eu prin viață
Asta-i jocul de pe la noi
Cât îi Jijia de mare
Când eram în sat odată
Dealul de la răsărit
Într-o Simbată cu soare
La casa din dealul mare
La fîntîna cu trei zale
Măicuță când m-ai făcut
Pelinaș, frate peline 
Pentru tine măi Costine
Sânt flăcău de la Vlădeni
Uite mîndra mea cea dragă
Vine-un nouraș de sus
În lista mea sunt cântece pe care nu le-am găsit în online, din cauză că procesul de digitalizare este incomplet. Constat că artistul Ion MACOVEI are costume populare sobre, iar gesturile sale când cântă sunt stăpânite, corespuinzătoare unui profesionist experimentat.



(18 martie 2024)

No comments:

Post a Comment