Sunday, March 17, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Gavril PRUNOIU

Gavril PRUNOIU a fost un cântăreț de muzică populară românească din zona Câmpulung Muscel și am avut ocazia să-l văd în spectacole în vremurile de dinainte de 1989 și am apreciat vocea lui, ținuta lui și repertoriul lui, căci la fiecare apariție Gavril PRUNOIU știa să fie el însuși, cu costumul din zona Câmpulungului Muscel, iar atitudinea sa mă impresiona de fiecare dată, căci la apariția sa lumea aplauda, dar cântecele lui erau culese de la firul ierbii și nu erau povești siropoase cum erau cele în cazul cuplurilor de cântăreți destrămate zgomotos din showbiz.
Cine mă puse pe mine    împreună cu grupul Doruri Muscelene
Mândra mea, sprâncene multe împreună cu grupul Doruri Muscelene
Taie-ți, Ionele, părul 
În opinia mea, Gavril PRUNOIU este un model de interpret al folclorului pentru că avea repertoriu, dispunea de o tehnică impecabilă de a cânta și avea respect total față de folclorul adevăra.



(17 martie 2024)

No comments:

Post a Comment