Wednesday, March 13, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Viorica FLINTAȘU

Viorica FLINTAȘU este o reprezentantă de frunte a cântecului bihorean. De la debutul ei discografic din 1966, Viorica FLINTAȘU a desfășurat o intensă muncă de culegere de cântece de la sursă, ceea ce se vede din versurile cântecelor ei, care au rime perfecte și care aduc teme deosebit de interesante în atenția noastră. Se vede că Viorica FLINTAȘU este o voce puternică și clară. Ea are un timbru care o deosebește de alte cântărețe, iar repertoriul său este vast.
Așe-mi zic nevestele 
Bădiță, bade Mihai
Viorica FLINTAȘU  a înregistrat la Electrecord discurile Aud pașii badiului, Mult mă-ntrebă maica mea,  Mă cunosc că-s bihoreană, Inima mea cea cu dor, Mândre-s horile-n Bihor, Eu cu dor badea cu dor, Cine mi-o făcut ochii, Dă, Doamne, pe lume bine, Cine mi-o făcut ochii și pe Internet se găsesc multe dintre cântecele de pe aceste discuri de vinil. În clipurile în care apare Viorica FLINTAȘU am remarcat grija artistei pentru costumul său tradițional și pentru sobrietatea gesturilor cu care se prezintă pe platourile de filmare. Mi-ar fi plăcut să găsesc în online înregistrări ale Vioricăi FLINTAȘU din 1966, dar sper ca la finalizarea procesului de digitalizare acest deziderat să devină realitate. Cine face aprofundarea rimelor din versurile cântecelor Vioricăi FLINTAȘU va avea surpriza să găsească multe elemente noi, surprinzătoare, ceea ce arată că sunt folosite cântece cizelate de creatorii anonimi de-a lungul multor generații de rapsozi.

(13 martie 2024)



No comments:

Post a Comment