Tuesday, March 26, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Steliana SIMA

Pe cântăreața Steliana SIMA am văzut-o de mai multe ori la televizor, dar am văzut-o și pe afișele unor spectacole cu mulți cântăreți, ca în vremurile bolșevice, când se vindeau bilete prin sindicat. Acum eu am alte pretenții. Vreau să văd spectacole ale unui interpret și doar ale unui interpret. Vreau să văd un cântăreț care cântă 90 de minute la sala Palatului, fără invitați, căci el trebuie să-mi dovedească performanța, așa cum face MADONNA sau cum face Celine DION. Nu mai vreau să văd cohorte de cântăreți. La nunșți este ca la Sala Palatului. Cântărețul face dovada la ce este el în stare să facă de unul singur, cu un taraf sau o formație cu structură restrânsă.
Acum știu ce e iubirea
Am crescut pe lângă mine
Așa-s frații la o mumă
Steliana SIMA are un repertoriu bogat
Steliana SIMA folosește versuri cu rime precum: bine - mine, mine -  nimeni, urât - făcut, oftat - drag, dor - mor, suspina - lăcrima, zaci - faci, supărăcioasă - voioasă, multe - unde, toate - poate, trifoi - înapoi, desculță - poeniță, drag - prag, arată - semănată, acasă - părintescă, vântului - câmpului, vie - copilărie, codiță - romaniță, vrea - vremea, odată - tată, bătrână - lână, bune - zâne, toate - noapte, dar dacă fi să concluzionez, versurile cântecelor Mariei TĂNASE erau mult mai bine construite din punctul de vedere al rimelor șlefuite de nenumărații artiști anonimi, iar ca să revin la vremurile noastre, unii maneliști au versuri cu rime mult mai bune.
Costumele pe care le poartă Steliana SIMA sunt foarte frumoase. Îmi plan șiragurile de bănuți de aur de la gâtul artistei, ceea ce mi-a adus aminte de unele romane ale lui Zaharia STANCU.
Steliana SIMA este prezentă mai pe toate rețelele de socializare cu clipuri bine construite, ceea ce arată că are o echipă bună de tehnicieni în jurul ei.

(26 martie 2024)

No comments:

Post a Comment