Tuesday, March 12, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Rodica BUJOR

Despre Rodica BUJOR am scris un articol în 21 octombrie 2021.  
De cine mi-e dor și sete
Eu cu neica trăiesc bine 1961
Fir-ai sa fii mai băiete. 1956
Ia mai canta, cucule 
 În grādina lui Ion
Lăstărel de primăvară
M-am jurat de mii de ori  1939
Mândra i lumea cu feciori
Neică, tot gândind la tine
Patru boi am în poiată.  1942
Pe dealul din Teleorman
Am văzut-o pe Rodica BUJOR în concerte și am fost impresionat de ținuta sa, de costumele sale, dar mai ales de vocea sa, căci știa să cânte cu adevărat, cu voce clară, amplă, puternică. Cântecele ei sunt adevărate hituri, pe care oricine dorește le fredonează pentru că firul lor melodic se reține repede. Se vede clar că artista mergea și-și culegea cântecele de la sursă, pentru că temele, rimele și alcătuirea versurilor sunt îndelung cizelate.
(12 martie 2024)

No comments:

Post a Comment