Sunday, March 24, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Rela LUCAN

Rela LUCAN a fost una dintre cele mai bune cântărețe pentru evenimente, căci vocea ei clară, repertoriul ei bogat, îi permiteau să ducă o nuntă cap-coadă, în cele mai bune condiții, cu atmosferă, cu atitudine și mai ales, cu ritm, ceea ce pentru o nuntă este elementul cheie, unde mesenii vor să asculte muzică, vor să danseze după muzică, vor să se emoționeze în momentele principale ale nunții, iar cântăreața Rela LUNGU avea pentru fiecare moment un cântec special.
Am acasă un bujor
Am inima pustiită 
Viață, viață
Rela LUCAN a cântat și cântece făcute la comandă, nespecifice folclorului autentic, având rime împerecheate abab, precum:
Am acasă un bujor,
Doamne, ce mult iubesc,
Feciorul mamii fecior,
Doamne pentru el trăiesc.
Rela LUCAN a avut în cântecele ei rime precum: sat - adunat, mare - soare, bucuros - frumos, fată - picată, sta - mireasa, ta - lumea, fericit - împlinit, dorit - potrivit, mici - înstăriți,rară - țară, vestiți - veniți, sta - vremea, cinstiți  - renumiți, sta - nașa, mirii - socrii, nașule - paralele, lumea - ziua, vina - vecina, ea -ulița, îmbată - poartă, înadins - aprins, deseară - afară, duce - culce, omenie - dușmănie, spună - bună, mei - ei, rime care nu sunt cele mai fericit alese. 
Mie mi-a plăcut să ascult cântece interpretate de Rela LUNGU, pentru că vocea acestei artiste era frumoasă și înregistrările de pe Youtube.com păstrează suficient de bine calitățile acestei voce. Acompaniamentul este cel specific evenimentelor, căci la o nuntă nu va veni o orchestră de 60 de instrumentiști, ci o trupă foarte restrânsă. La Rela LUNGU mi-au plăcut iile din costumele pe care le purta când cânta în clipuri.

(24 martie 2024)

No comments:

Post a Comment