Tuesday, March 19, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Daniela CONDURACHE

Pe Daniela CONDURACHE am văzut-o la un spectacol la Sala Polivalentă de dinainte de 1989 și acolo auzeam cum femeile din jurul meu vorbeau despre frumusețea extraordinară a acestei artiste. Mie mi-a plăcut vocea lui Daniela CONDURACHE, o voce profundă, expresivă, clară, care transmite emoție pe toată durata cântului.
Am fost două surioare
Ce nu vii, bade, la noi
Ciobănaşul       1984
De te uiți în jos și-n sus
Din Moldova lui Ștefan
Dorul meu pe unde aleargă
Drag îmi este drumu-ncoace
Ghiță, Ghițișor băiat 
Haide, haide, măi Mihai 
Hora de la Ipotești
Horile de-aceea-s hori
 Îs din țara paielor
Lângă cobză și cimpoi
Pe drumul care merg eu
Primarul 
Sârba de la Botoşani
Te-o trimis mă-ta de acasă
Te rog, Doamne, nu mă bate
Tudoreanca
Ține, neică drumul
Viața-i frumoasă
Voi care tăiați pădurea
Zbuciumat țăran român 
A cântat cu Aurel TĂMAȘ, Alexandra OLARIU, Angelica FLUTUR, Cristina RUS, Laura LAVRIC, Cornelia CIOBANU, Teodor CIREADĂ, Alexandra CHIRA.
Mi-au plăcut la Daniela CONDURACHE costumele și baticurile ei de regulă galbene cu colți, dar și atitudinea, căci experiența i-a dat arta folosirii mâinilor, a privirii și mișcărilor corpului, în ritmul muzicii.
(19 martie 2024)

No comments:

Post a Comment