Thursday, March 28, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Alexandru PUGNA

Pe cântărețul din ardeal Alexandru PUGNA l-am văzut foarte des pe micile ecrane interpretând cântece  cu teme foarte variate, dar unele dintre acestea sunt făcute la comandă și aici mă refer la cântecele referitoare la diaspora.
Alexandru PUGNA are o voce plăcută, clară și o tehnică excelentă. Îmi place la Alexandru PUGNA atitudinea de pe scenă. El are gesturi calculate și știe ce să facă cu mâinile. Apreciez laAlexandru PUGNA faptul că rostește cuvintele clar, mai ales se aud  foarte clar ultimele sunete din cuvânt, așa cum se aud la înregistrările lui Ioana RADU.
La Alexandru PUGNA îmi place costumul cu chimirul uriaș, cu clopul cu pene de păun și cămașa albă cu cusături stilizate și fără a fi în exces șini ca dimensiune și nici din punct de vedere al culorii.
Alexandru PUGNA are în cântece lui rime precum: Someșului - dorului, izvor - dor, meu - părău, ușor - dor, răzor - pomișor, dor - mor, fag - drag, fac - zac, izvor - dor, apă - amestecată, curat - fermecat, mereu - meu, trăi - bătrâni, păcat - drag, izvor - dor, curată - amestecată, bea - îmbăta, îmbăta - stâmpăra, grele - ele, grele - mele, scurte - rupe, iute - munte, frunza - mândra, fragile - mândrile, cheltui - fi, da - tinereța, floare - trecătoare, rime curate, dar cred că o selecție mai atentă ar duce la scăderea repetitivității.



(28 martie 2024)

No comments:

Post a Comment