Monday, March 11, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Dumitru GIURCĂ.

Dumitru GIURCĂ a venit dintr-o zonă pe care o cunoșteam prin cântecele Lucreției CIOBANU și este foarte greu pentru cineva să se apropie de zona unde Lucreția CIOBANU a lansat hit după hit și a venit cu o interpretare greu de depășit. Dumitru GIURCĂ a cântat cântece pline de substanță și a adus nota sa personală prin ceea ce a înregistrat pe discuri. El are și înregistrări în care apare cu două voci, ușor diferite, ceea ce mie îmi crează probleme căci știam de Frații GRIGORIU, de Trio ARMONIA și de Surorile COSAC, dar am ascultat și experimente ale lui Irina LOGHIN, dar una-i una, alta-i alta...
Am iubit pe lume-odată
Ăsta-i jocul de-nvârtit
De-ar veni luna lui mai
 Dragă mi-a fost lumea mie
Vântule, de la Jina
Vino dragă primăvară
Cântecul Toată lume-ami zice mie este cu mult mai mișto în varianta Ioanei RADU, unde hoțul e înlocuit cu lotru, ceea ce este mai pitoresc. Cântărețul Dumitru GIURCĂ este o mare voce, cu repertoriu bogat și reprezentativ. Nu am găsit filme color să-mi dau seama de costume, de atitudine la acest artist.


(11 martie 2024)

No comments:

Post a Comment