Sunday, March 17, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Carmen IORDACHE

 În data de 17 martie 2024 la emisiunea TVR1 Tezaur Folcloric, am acultat cântece interpretate de Carmen IORDACHE  și am rămas cu o impresie foarte bună pentru că:

- Carmen IORDACHE  are o voce clară și puternică,
- Carmen IORDACHE  are dicție foarte bună,
- Carmen IORDACHE  a redat cântecele foarte bine raportat la referințe,
- Carmen IORDACHE  are o ținută scenică impecabilă.
Cântăreața cântă foarte bine fără acompaniament sau doar cu acompaniament de pian, caracteristică a marilor voci. Aștept să văd care va fi evoluția  cântăreței Carmen IORDACHE  și sunt sigur că dacă va acorda aceeași atenție modului în care culege cântecele și nu va lua calea facilă a cântecelor făcute la comandă, va avea un viitor strălucit. Îmi plac costumele sobre pe care le poartă, costume care păstrează tradiția și simplitatea locului de unde provine cântăreața.  Cântecul la comandă Câte mame sunt pe lume, este un cântec, dar eu prefer folclorul cules de la firul ierbii. Rimele acestui cântec: lume - spune, spun - bun, meu - Dumnezeu, iubirea - fericirea, iubitoare - soare, viață - brață, dat - băiat, meu - Dumnezeu, iubirea - fericirea, casă - frumoasă, însurătoare - mare, sunt rime facile și predictibile. este ceva cu succes la public, dar nu este folclor.
Sunt dezamăgit.


(17 martie 2024)

No comments:

Post a Comment