Wednesday, March 13, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ion DOLĂNESCU.

De-a lungul timpului am scris mai multe articole despre Ion DOLĂNESCU. Chiar am fost la spectacole în care vedetă era Ion DOLĂNESCU și sălile erau în extaz. Eu care i-am ascultat la viața mea pe mulți artiști valoroși mi-am păstrat calmul cel englezesc, mai ales, căci mie îmi plac cântecele adevărate, nu cele făcute prin garaje, garsonierem, crâșme sau closete. La Ion DOLĂNESCU am apreciat vocea, dicția, muzicalitatea și economia gesturilor în fața microfonului.
Ion DOLĂNESCU este un reper în folclorul românesc al secolului al XX-lea. Chiar dacă unele cântece au versuri făcute și nu culese de la sursă, acele texte sunt îngrijite, au rime corecte și versurile sunt bine construite. Unele cântece sunt din folclorul nou. Cântărețul avea costume cu flori viu colorate și de mari dimensiuni, ceea ce n-am prea văzut prin muzee atât pentru zona de origini a sa, dar nici din Oltenia.

(13 martie 2024)


No comments:

Post a Comment