Wednesday, March 20, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Nicolae MUREȘAN

La Nicolae MUREȘAN  îmi place timbrul vocii și calmul și liniștea pe care le degajă când cântă. El are costume neprelucrate artificial, ci exact așa cum se poartă în zona lui.
Când era maică-ntr-o lune
Ciatarâș din Soconzăl
Codrule când te treceam
De mult m-am gătat de dus
Dragu mi-i a trăi-n lume
Eu am glas, da codru cântă
Fata ce joacă cu mine
Omule, de-ai suflet bun
Trecui asară pân codru
 Vin din codru pe cărare
Nicolae MUREȘAN are atitudine. Știe să construiască gesturi simple cu mâinile, astfel încât aceste gesturi sunt expresive și sunt în concordanță cu semnificația versurilor pe care artistul le interpretează. Rimele sunt bne, ceea ce arată că artistul a cules cântecele de la sursă. Aș fi vrut ca în online să găsesc mai multe clipuri sau înregistrări cu cântece în interpretarea lui Nicolae MUREȘAN. Eu nu cred în transmiterea talentului din tată în fiu în mod egal și cu atât mai puțin în tradiția mioritică nu este chestia cu jr.

(20 martie 2024)

No comments:

Post a Comment