Saturday, March 30, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Luciana VĂDUVA

Luciana VĂDUVA are o voce puternică, clară, rostește frumos cuvintele. Păcat că are cântece făcute la comandă, neculese de la sursă, șlefuite, până a deveni bijuterii.
Azi la jumătatea vieții 
Lasă lacrima să curgă  
Niciodată n-am știut
O mamă îți dă de toate
 S-a dus măicuța la stele 
Luciana VĂDUVA are rime neinspirate precum: știut - sunt, aflat - arătat, față- viață, dat - uitat, mereu - eu, viața - ia, rând - gând, făcut - pierdut, dușmănită - iubită, greu - rău, mereu - eu, niciodată - poartă, puținei - ei, mulți - știuți, mor - lor,  vieții - tinereții, o dată - fată, mereu - meu, dragostea - ta, nou - meu, început - făcut, mereu - meu, vreme - putere, dată - niciodată, toate - poate, ea - dragostea, norocul - locul, lume - bune, drum - bun, eu - meu, lume - tine, plăcere - cere, noroc - foc, ascuns - ajuns, mine - lume, eu - meu, eu - meu, curgă - plângă, tine - bine - mine, târziu - fiu - pustiu, deoparte - moarte, ține - tine, așa- roata - mea, oftezi- vezi -pierzi, stele - mele, îndurerată - piatră, răspunde - aprinde, somn - dorm, după câteva cântece ale lui Luciana VĂDUVA rimele devin predictibile.
Luciana VĂDUVA folosește derivate de la cuvântul dușmani de 10  într-un cântec, ceea ce e cam mult. 
Luciana VĂDUVA are costume populare superbe. Are tehnică vocală excelentă. Știe să-și folosească mâinile, dar are și clipuri unde  face cam aceiași pași cu cei care sunt în spatele ei, ceea ce mie nu-mi place.

(30 martie 2024)

No comments:

Post a Comment