Saturday, April 1, 2023

1.000 de oameni care m-au impresionat: Mioara lu ' DIDICA

 Mioara era o fată mai mare decât mine cu trei ani. Se născuse cu șapte degete la un picior și copiii răi, așa cum sunt toți copiii i-au dat porecla Șapte-dește și așa i-a mers numele. Biata Mioara nu avea cum să-și ascundă beteșugul și porecla i-a mers ani de zile. Când a ieșit de la pușcărie tatăl ei, a dus-o la București și a operat-o. I-a făcut piciorul tot cu cinci degete. M-a impresionat la Mioara puterea ei de a răzbi în copilărie. Mergea la școală ca toți copiii și învăța carte, mai bine decât mulți copii fără  de poreclă.
Pe când eram prin clasa a cincea, am mers la cules de prune la un IAS din Pitești, căci a venit un nene și i-a zis mamei să mă lase că rămân prunele neculese. El promitea și bănuți, dar mamei îi era convenabil să facem ceva util în loc să mergem pe malul râului de dimineața și până seara. Cu mine au mers mai mulți copii și printre ei era și Mioara. Atunci am aflat de porecla cu Șapte Dește și la vremea aceea se vedea că aceea era realitatea. Mioara era foarte vrednică și tăcută. Culegea la prune ca nimeni alt copil și omul care ne supraveghea a remarcat-o ca fiind foarte vrednică. Atunci când se culegeau prune de consum, trebuiau rupte cu codițe și dacă noi mai făceam și altfel, la Mioara toate prunele aveau codițe.
Anii au trecut și Mioara a mers la o altă școală din oraș. Nu am mai ținut legătura. După ce ne-au demolat, ne-am risipit care încotro și doar când trec pe strada copilăriei mele, revăd cu ochii minții locurile unde a fost casa noastră, unde a fost casa prietenului meu Nicu și unde au casele unde stăteau unii lângă alții cei din neamul lui DIDICA, bunica lui Mioara pe care copiii răi o porecliseră Șapte Dește..





(01 aprilie 2023)

No comments:

Post a Comment