Se vorbește foarte mult de erorile de la evaluarea lucrărilor fie de la examenul de bacalaureat, fie de lucrările de terminare a celor opt clase. Există următoarele situații:
- elevii își văd notele, le acceptă, se calculează media și asta e!
- elevii își văd notele, se consideră nedreptățiți, fac contestații, dar notele le rămân aceleași și asta e!
- elevii își văd notele, se consideră nedreptățiți, fac contestații, dar notele li se măresc și sunt fericiți.
- elevii își văd notele, se consideră nedreptățiți, fac contestații, dar li se scad notele și e nasol.
- elevii își văd notele, le acceptă, se calculează media și asta e!
- elevii își văd notele, se consideră nedreptățiți, fac contestații, dar notele le rămân aceleași și asta e!
- elevii își văd notele, se consideră nedreptățiți, fac contestații, dar notele li se măresc și sunt fericiți.
- elevii își văd notele, se consideră nedreptățiți, fac contestații, dar li se scad notele și e nasol.
În toate cazurile este vorba mai întâi de autoevaluare. Elevul știe ceea ce a scris, explică meditatorului și se ia decizia să se facă una sau mai multe contestații. Dacă autoevaluarea este bună, ne găsim în situația în care elevului ori îi rămâne nota nemodificată, ori îi crește nota după re-evaluare. Dacă elevul s-a supraevaluat și nu spune lucrurile exact așa cum stau ele în realitate, la evaluarea lucrării în procesul de rezolvare a contestației, există posibilitatea ca nota să rămână nemodificată, dar riscul să i se scadă nota crește foarte mult.
Morala: elevul trebuie învățat să se autoevalueze corect, iar părinții trebuie să încurajeze acest lucru, nu să-l forțeze pe elev să mintă, doar pentru a le face lor pe plac.
(10 iulie 2023)
(10 iulie 2023)
No comments:
Post a Comment