Wednesday, October 27, 2021

Nicu PALERU, manelistul atent


Nicu PALERU este piteștean de-al meu. E un artist matur, care la cei 48 de ani ai săi are locul său în lumea maneliștilor, are repertoriul său. 
Nicu PALERU este inconfundabil.
Nicu PALERU este manelist.
Nicu PALERU are o voce mare.
Nicu PALERU a ajuns la un nivel foarte ridicat prin muncă.
Nicu PALERU are un repertoriu bine structurat.
Nicu PALERU este atent la tot ce prezintă.
Nicu PALERU are o ținută de artist distins.
Nicu PALERU are în repertoriu cântece precum Două trepte am la scară, Țuica face pe deșteapta, Fii cu tupeu nevastă, Nu-i ușor să bei, Sunt jurat, Tu mă îndulcești, mă răscolești,  Nașu bea finu' plateste,  Dansează iubirea mea, Pentru prieteni, Toamna vinul bun se face,  băutura mult îmi place, Zice taica către mine (sar peste această cacofonie), Viața cu tine o împart, De n-ar da lemne pădurea, Ce-am făcut cu viața mea, Mamă scumpă și miloasă ( apreciez acompaniamentul cu un taraf clasic de folclor), Bună dimineața și multe, multe alte manele. 
Versurile pe care le cântă Nicu PALERU sunt îngrijite, rimele sunte interesante și nu am văzut acele elemente repetitivede la alți maneliști. Se vede fie că Nicu PALERU are un textier bun, fie că el însuși este un manelist de talent, dar acre și are cultură, impusă de greutățile vieții. Nu știu cum face Nicu PALERU, dar are texte bune, deși unele glorifică băutura și se adresează celor pierduți ai societății, cu papuci de plastic, nebărbieriți și haine ponosite, care frecventează bodegile din satele sărace ale României.
El a fost invitat la multe emisiuni de divertisment unde a cântat, dar a acordat mici interviuri și am văzut că manelistul are cuvinte alese și o atitudine pozitivă față de cei din breasla sa, dar mai ales față de publicul său, pentru care arată un adevărat cult.
Să fie foarte clar: nu sunt un fan manele, dar nu le resping. Nu le analizez și dacă Conquest of Paradise al lui VANGHELIS aș asculta de 118 ori consecutiv, cum am și făcut pe traseul Amsterdam - Sydney, la capitolul manele nu cred că aș rezista la repetări pentru că există foarte multe elemente repetitive și liniile melodice, pentru un profan ca mine, parcă au prea multe elemente comune.
(27 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment