Friday, October 29, 2021

Costi, manelist și compozitor internațional

Costi, mai exact Costi IONIȚĂ este un celebru manelist, ajuns acum la numai 43 de ani la apogeul carierei sale de cântăreț, de compozitor, dar și de manager, căci am avut ocazia să văd capacitatea sa de a reuni foarte multe celebrități din lumea manelelor pentru a cânta împreună cu Loredana, căci nu este de colea să ai într-un clip pe Jador, Jean de la Craiova, Vali Vijelie, Florin SALAM, Nicu PALERU, Baboiash, Culiță STERP și însuși el, Costi. Ca să realizeze o astfel de performanță Costi are respectul tuturor și-l recunosc prin valoarea dată de rezultatele lui, căci în lumea maneliștilor totul se cuantifică prin succes și nu numai. 
Costi are în repertoriul său cântece precum Mare e lumea, Ca la Amsterdam, Noapte de noapte, Of, viața mea, Necazuri și supărări, E noapte și e târziu, Au inima, A mea fetiță, Femeile mă-nebunesc, Sexy Lady, Doamne, ce frumoasă ești, Te iubesc la nebunie, Așa-i viața omului, Răul răilor, Frumoasă ca luna, Turbulence, Dio d'amore, Aș da zile, Ce frumoasă e noaptea asta, femeile perverse, De ce oare am plâns, Ochii tăi, lacrimi, Te iubesc, Câte zile voi avea, Îmi cer iertare, Ea, doar ea, Astă seară e petrecere, Adu-mi dragostea înapoi, Vreau sufletul tău, Iubito sărută-mă, Nobody love me, Stau și sufăr, Colindele, Doamne, Cântec pentru sufletul meu, Omul nu-i nemuritor, Fără dragostea ta, Floare de mălin, Inimă de dor, De ce mi-ai jurat credință, O mie de nopți, DJALE, Pentru bani, pentru avere, Barul pe dos, dar și multe, multe altele, într-o viață de om. 
Costi a colaborat cu Florin SALAM, Nicolae GUȚĂ, Alina, Adrian Minune, Oanna, Jamal, Emilia, Alberto, ANISHA, Emilia, Dodo, Jay  ALY, Liviu PUSTIU, Florin BABOIși Loredana GROZA.
Cred că acum Costi este un catalizator, un liant în lumea maneliștilor, căci toată munca sa este orientată spre modernizarea genului, spre creșterea calitativă a acestuia și pentru a face o demarcație clară între maneaua selectă, muncită, cizelată, rafinată și maneaua de duzină, făcută fie la comandă, fie pentru bani obținuți facil fie doar din dorința unui succes de moment.
Despre cariera sa internațională nu am cum să scriu aici pentru că nu am identificat compozițiile lui Costi în interpretarea unor soliști celebri și formațiuni faimoase, căci am și eu limite în a găsi cuvintele cheie care să-mi permită pe Youtube să apară acele producții. dacă în viitor voi reuși, voi adăuga.








(29 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment