Saturday, October 30, 2021

Idioții Europei

Este adevărat că jurnaliștii au libertatea de a scrie, dar o autocenzură ar trebui să existe cumva, pentru a nu fa frâu liber unor gânduri contraproductive în raport cu momentele tragice pe care le trăim. Așa cum degetele de la o mână nu seamănă unul cu celălalt, tot așa nici popoarele Europei nu sunt identice, ceea ce duce automat la concluzia că:
- există diferențe culturale,
- oamenii se manifestă diferit,
- nivelurile de vaccinare nu sunt identice,
- spaimele sunt altele de la neam la neam,
- rolul instituțiilor nu este același.
Întotdeauna va exista statul de pe primul loc dintre țările UE în raport cu un anumit criteriu și statul de pe ultimul loc în raport cu același criteriu, în condițiile în care măsurătorile s-au efectuat după o procedură unanim acceptată și mai ales verificată în practică.
Faptul că un jurnalist german de la Hamburger Morgenpost și-a permis să scrie că există niște idioți ai Europei și din întâmplare printre aceștia ne aflăm și noi românii, luând ca singur criteriu rata de vaccinare amestecat cu situația catastrofală dată de efectele valului al IV-lea, măsurat prin numărul de morți, care a depășit cele mai negre estimări, în opinia mea există o abordare exagerată, căci un bun creștin ar fi trebuit să se închine și să spună: Doamne, ferește și păzește!
Eu am văzut situații în care unii nu-și văd bârna din ochii lor înainte de a vedea paiul din ochiul altuia. Am întâlnit o profesoară dintr-un oraș unde era un crematoriu uman unde în timpul războiului fuseseră incinerați toți oamenii cu dizabilități, care vorbea extrem de nepotrivit ca tonalitate, despre spitalele celor cu boli psihice din Ro, spitale care nu arătau deloc bine. Când am rugat-o să privească pe geam unde se vedea dealul unde fusese cândva acel crematoriu și când am rugat-o să-și reamintească ce a fost acolo și ce s-a întâmplat acolo, și-a înghițit vorbele și a evitat să mai abordeze probleme din care credea ea că va ieși cu capul sus. Îmi amintesc vorbele PDL-istei Anca CONSTANTINESCU din 2012 cu: Ciocu' mic!

(30 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment