Sunday, October 17, 2021

Sunt contemporan cu Elena GHEORGHE

Pe tăticul Elenei GHEORGHE am avut fericitul prilej să-l văd la o nuntă unde eram mesean și l-am auzit cum a binecuvântat bucatele. Acolo am auzit-o pe Mărioara MAN GHEORGHE cântând ceva, dar cinstit să fiu nu mi-a plăcut. În schimb am ascultat-o pe elena GHEORGHE cântând și am observat că are:
- o voce bună, 
- simț artistic,
- repertoriu,
- prezență scenică,
- ritm,
- dicție,
- personalitate.
Am urmărit pe youtube cântece ale Elenei GHEORGHE precum: Luna albă, Armâna mea, Yarnana, yarnana, Gura ta, morea lea fată, Steaua Inshata, dar și cântece de muzică ușoară. Abordările sunt interesante dar nu mă dau pe spate. mai mult apreciez muzica machedonească de la restaurantul La Machedonu' care răzbate la mine în apartament când acolo sunt evenimente cu caracter specific.
Aranjamentele melodiilor chiar nu-mi plac, deși vocea ei este foarte bună. Utilizarea clapelor, a unor instrumente netradiționale muzicii machedonilor o fi interesantă, dar nu pentru mine. Nu ajunge la esență. Este vorba de reinterpretări, dar eu sunt mai tradiționalist și am rezerve.
va trebui să treacă ceva timp până voi uita prestația Elenei GHEORGHE de la Eurovision cu Mandinga, prin clasarea pe locul 12 cu 71 puncte cu cântecul Zaleilah, ceva arăbesc, deși reprezenta spațiul nostru cel mioritic. A fost momentul în care am zis că Ro ar trebui să se retragă de la Eurovision că se cheltuiesc banii fără rost și dacă se continuă așa niciodată nu va vei trofeul la București.

(17 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment