Friday, October 22, 2021

Mia BARBU, o voce cu adevărat mare

Când Angela GHEORGHIU a pronunțat numele Mia BARBU nu știam că marea cântăreață de folclor și de romanțe a fost și pedagog și nu orice fel de pedagog, din moment ce Angela GHEORGHIU a vorbit așa de frumos despre ce a învățat de la ea, prin comparație cu reținerile față de profesoara ei din conservator Arta FLORERSCU.

Eu am ascultat-o pe  Mia BARBU în copilăria mea cu Vino mamă să mă vezi și La fereastra casei mele, căci pe mine romanțele m-au plictisit și nu le-am apreciat indiferent de cine erau cântate, căci parcă erau muzică de mort. Acum cântecul la fereastra casei mele este cunoscut în interpretarea lui Ileana SĂRĂROIU, dar ascultând și interpretarea lui Mia BARBU se va vedea că originalul este valoros. Nu am zis mult mai valoros, căci aici e chestiune de gusturi, de experiență și de exigență.

Se vede că Mia BARBU este o voce cultivată după dicție, întindere, respirație și rotunjimea sunetelor, căci în ziua de azi folcloristele tunată, buzoase, botoxate, care țopăie în cel mai vulgar mod, rostind versuri de foarte proastă calitate, se vede că nu au cultură muzicală, ci doar aleargă după așa-zise evenimente unde pică banul gros, nu au exercițiu, ritm și nici ureche muzicală, cât despre voce nu mai amintesc.



(22 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment