Saturday, October 23, 2021

Crizatorii

Ca să mă lămuresc am căutat pe Internet și am găsit ceva definiții, după cum urmează.
crizat, crizaţi s.m. (deţ.) deţinut cu accese de furie sau cu crize de nebunie. 
În ziua de 22 octombrie 2021 președintele Klaus IOHANNIS a avut o abordare referitoare la situația dramatică din România încheind cu fraza:
Nu are rost să vă explic eu acum de la Bruxelles de ce nu au reușit, dar zilele trecute au cam arătat care au fost crizatorii. Cei care în loc să facă reforme au produs crize.
Noul cuvânt, crizatorii, introdus în text este o construcție inteligentă, puternică, sonoră, memorabilă, îndrăzneață și va fi asociată cu Klaus IOHANNIS și mă duce cu gândul la anul 1901 când Ronetti ROMAN o-a zis lui I. L. CARAGIALE:
Nu «momente», ci «monumente» trebuia să numeşti admirabilul volum.
Se știe că poetul Ronetti ROMAN a rămas în istoria literaturii române prin memorabila frază adresată lui CARAGIALE și nu prin opera sa. Ion ILIESCU a rămas prin Măi, animalule, Traian BĂSESCU prin găozarii de jurnaliști. Mai sunt trei ani de mandat, dar nu cred că un alt cuvânt va egala pe cel cu crizatorii.



(23 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment