Monday, October 25, 2021

Sunt contemporan cu Tiberiu CEIA

 Tiberiu CEIA este unul dintre cei mai mari cântăreți ai Banatului pentru că are:
- o voce unică de tenor,
- dicție perfectă,
- repertoriu format din cântece pe care oricine le fredonează de plăcere,
- prezență scenică specială,
- grijă să se prezinte de nota 10 cu orice ocazie,
- o exigență spre a asigura calitate interpretărilor.
În repertoriul său se află cântece precum Din copită murgul bate, Frumoasă vecina noastră, Tot așa mă bate gândul, Dăscălița, Murguleț cu coamă rară, Cine bate la fereastră, Petre, Petre, Cântecul de acasă, Drumul gării din Beclean, Pavele, Pavele, Busuioc de prin Banat, Sus în deal la Lugojana,Țara mea-i grădină mare, Eu mi-s Pavel din Banat, Când îmi vine câte-un gând, Umblu noaptea ca și-un lotru, La gură de ogășel, Fata bănățeană, Am o mândră sus la munte, Așa-mi spune mândra mea, Florica de la Şimand, Mândruță cu casa-n colț, Zice Efta din vioară, Du-te dor cu Mureșu!, Hai, mândro la ardeleană!, Bănățeanu cât îi viu, Astăzi, mâine la un ceas, Tot așa mă bate gândul, Bată-te mândruță, bată!, Mult îmi place vinul roșu, Moarte, moarte, soră moarte, Eu m-am dus până-n Bocsig, Mândra mea cu ochi de flori, M-a făcut măicuța-n zori, La sfârșitul lui Florar, Adă, Doamne, trenu-n gară, Sus în dealul cu trei peri, Patruzeci de ani și patru, Mult îmi place vinul roșu, Lumea-mi zice bănățean, Mărie, poale ciurate, Dacă-i uitați pe toți cei dragi, Cine-mi stinge supărarea, Cruce albă de mesteacăn, Doină, dor de omenie, Cine scârțâie fântâna, Mândra mea-i orăvițeană, Mă dusei la Vărădie, Dragu mi-i să cânt prin sat, Hai români la hora mare! , Știi tu mândro, știi tu bine, Măi Banat, mândru fecior, Măiculița mea duioasă, Uite pe mândruța, Pân-la Timiș la izvor și multe alte cântece.
Tiberiu CEIA a lansat adevărate hituri dintre care Fată bănățană, Tot așa mă bate gândul și Frumoasă vecina noastră cu nenumărate variante cântate de tot românul în excursii, la nunți sau la petreceri după ce toată lumea a devenit veselă mai spre dimineață, cu lăutarul care cântă la ureche fiecăruia.
dacă Tiberiu CEIA ar figura în portofoliul liniei aeriene KLM, pe ruta Amsterdam - Kuala Lumpur cu durata de 21 de ore, tot pe Tiberiu CEIA l-aș asculta și cântecul Frumoasă vecina noastră ar fi fără număr, fără număr, cum se zice în lumea maneliștilor. Și după 75 de ani, Tiberiu CEIA are vocea la fel de frumoasă, proaspătă și pătrunzătoare.


(25 octombrie 2021)




No comments:

Post a Comment