La români există vorba că s-a lungit ca zeama de varză. Și în cazul festivalului George ENESCU se aplică această vorbă pentru că:
- durează nepermis de mult,
- este dispersat prin țară,
- face rabat de la calitate,
- are de toate pentru toți,
- naște controverse,
- nu impune nimic.
Am avut acum câțiva ani voința să urmăresc programul festivalului și să văd cum se țineau organizatorii de acel program. Am avut mari surprize să văd cum nume de mare rezonanță erau înlocuite instantaneu cu nume echivalente ca domeniu, dar de mâna a VII-a.
În opinia mea, festivalul ar trebui să dureze câteva zile, să aibe și premii consistente, mă gândesc la 100.000 USD dacă are și concurs, să plătească foarte bine pe invitați și în felul acesta se asigură exact ceea ce trebuie, adică evenimente de mare calitate. Deși sumele alocate sunt mari, ele sunt fărâmițate foarte mult încât ajung la fiecare eveniment doar puțini bani care nu sunt deloc atractivi pentru marile nume ale muzicii clasice, căci nimeni nu vine la București pentru 500 USD, să fim serioși. Dacă vorbim de opera OEDIP, ca să avem un reper, trebuie să avem interpreți care au evoluat pe scenele Met, Scala, Covent Garden Opera în ultimii trei ani, deci care nu sunt ramoliți, fiind la apogeul carierei lor. Orice altă abordare de cămin cultural cu improvizații este jalnică, anostă și plictisitoare.
- durează nepermis de mult,
- este dispersat prin țară,
- face rabat de la calitate,
- are de toate pentru toți,
- naște controverse,
- nu impune nimic.
Am avut acum câțiva ani voința să urmăresc programul festivalului și să văd cum se țineau organizatorii de acel program. Am avut mari surprize să văd cum nume de mare rezonanță erau înlocuite instantaneu cu nume echivalente ca domeniu, dar de mâna a VII-a.
În opinia mea, festivalul ar trebui să dureze câteva zile, să aibe și premii consistente, mă gândesc la 100.000 USD dacă are și concurs, să plătească foarte bine pe invitați și în felul acesta se asigură exact ceea ce trebuie, adică evenimente de mare calitate. Deși sumele alocate sunt mari, ele sunt fărâmițate foarte mult încât ajung la fiecare eveniment doar puțini bani care nu sunt deloc atractivi pentru marile nume ale muzicii clasice, căci nimeni nu vine la București pentru 500 USD, să fim serioși. Dacă vorbim de opera OEDIP, ca să avem un reper, trebuie să avem interpreți care au evoluat pe scenele Met, Scala, Covent Garden Opera în ultimii trei ani, deci care nu sunt ramoliți, fiind la apogeul carierei lor. Orice altă abordare de cămin cultural cu improvizații este jalnică, anostă și plictisitoare.
Festivalul ENESCU pare o manifestare prăfuită, de provincie, făcută din sărăcie, doar pentru a bifa că facem și noi ceva și nu stăm degeaba.
(26 octombrie 2021)
No comments:
Post a Comment