Tuesday, October 26, 2021

Vlăduța LUPĂU, ceva nedefinit

Când am fost la Băile Felix în acest septembrie 2021 am văzut în liftul hotelului că  o cântăreață de care nu auzisem deloc, numită Vlăduța LUPĂU susținea un eveniment, iar biletul de intrare nu era deloc ieftin. mai era încă un solist care cânta și el, dar nu am reținut numele lui. Regret că nu am fortografiat acel afiș. Nu știu de ce nu am făcut-o. Când am ajuns la București am căutat pe Internet să văd cum stau lucrurile cu Vlăduța LUPĂU, cântăreața Vlăduța LUPĂU.
Vlăduța LUPĂU are în repertoriu cântece precum Dușmanii mei, Ai ales să pleci, E chef mare, Bate vântul, bate, bate, Până la stele, Frumnoase-s româncele, Ion a nost', Am prieteni de valoare (colaj din 2020) , Cânt de dragul inimii, Apa trece dar pietrele rămân, Codrule cu frunză rară, Cine scutură roua, Când m-o făcut mama-n lume, Fain îi numele, Mărie (hit de mare succes) și multe altele. 
Vlăduța LUPĂU a cântat cu Rapsozii maramureșului, cu Raoul, cu carmen de la Sălciua, cu Armin NICOARĂ, Voichița NEMEȘ NICOARĂ, Daniel POP.
ea are și canal de Youtube cu mulți vizitatori.
Ea cântă frecvent cu rapsozii Maramureșului, formație ce are un acordeon, o vioară, un sxofon și bineînțeles, clape, enervantele clape.
Frumnoase-s româncele, Am prieteni de valoare (colaj din 2020)
Am depus eforturi foarte mari să ascult muzica interpretată de Vlăduța LUPĂU pentru că:
- acompaniamentul este enervant cu clape,
- versurile sunt puerile, fără metafore,
- liniile melodice sunt predictibile.
Mie nu-mi displac manele, dar textele cântate de Vlăduța LUPĂU sunt modeste cu cichi cica laca cichita și alte chestii intercalate printre cuvinte precum chef, vedeta, tare, hai saxofonul, acordeonul, beau, dușmanii, maxim, gălăgie, șpagă, sistem,  și alte cuvinte uzuale în textele super-mediocre, de duzină.
Și cântece cu texte bunicele Vlăduța LUPĂU face ea ce face și le prelucrează aducându-le la forme care pierd esența folclorului autentic, iar acompaniamentul de clape deja trece totul într-o altă zonă, oricum diferită de ceea ce folclorul zonei sale de proveniență. Deși artista are voce, are ritm și talent, în lipsa unui management bun, face erori și se risipește, probabil câștigând bine. Eu care sunt un învechit, nu aș plăti un bilet să ascult muzica lui Vlăduța LUPĂU. Am făcut eforturi supranaturale să-i ascult muzica pentru a nu bate câmpii, căci documentarea mea este esențială. Se vede că muzica populară are o altă direcție și eu sunt un ramolit, din moment ce nu accept sonoritățile de bâlci ale muzicii cu clape. În clipul cu cântecul Codrule cu frunza rară, Vlăduța LUPĂU este altceva, adică o voce mare, care interpretează folclor pe gustul meu. Apreciez.




(26 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment