Friday, October 15, 2021

Echipa mea de specialiști

În anul 2005 a venit o solicitare de foarte de sus prin care mi se cerea să decid dacă trebuie cumpărate 1.000.000 de laptopuri la preț de 100$ bucata, printr-o ofertă propusă de doi profesori, unul pe care-l cunoșteam din Politehnica bucureșteană și altul de la MIT, zicea cel din București, iar eu nu aveam cum să verific vorbele acestuia. Atunci mi-a venit o idee:
- am sunat 10 profesori renumiți de necontestat din Ro în probleme de hardware și software,
- le-am explicat despre ce este vorba,
- i-am rugat să mă ajute ca membri ai unei echipe de analiză,
- le-am enunțat problema,
- am zis că am nevoie de cel mult două pagini cu argumente,
- am rugat să existe o frază din care să rezulte clar că DA sau că NU,
- să treacă fiecare prenumele, numele, poziția în clar  și semnătura,
- să-mi parvină materialul în cel mult 10 zile.
Numele profesorilor erau dintre cele mai sonore în lumea specialiștilor autentici și nu cred că dacă cineva ar fi citit acele două pagini ar fi avut curajul sau tupeul să spună că pune la îndoială concluzia, căci în Ro nu mai existau alții mai buni ca ei.
După vreo 7 zile am primit hârtia cu cele două pagini, cu semnături și cu concluzia că NU, fiind date câteva argumente de netăgăduit legate de durata de lucru independent, de modul în care ar trebui să se facă alimentarea laptopurilor la clasă, legate de fiabilitatea redusă, ca anual 400.000 dintre ele să aibă nevoie de service și de faptul că laptopuri similare se găseau și în benzinăriile americane la prețuri mult mai mici.
Eu am scris un text pe o altă foaie în care arătam că răspund unei solicitări și că pe cele două pagini se află răspunsul unei comisii de specialiști în hardware și software și nu orice fel de specialiști, ci erau concluziile celor mai buni specialiști din Ro de la acel moment. 
Nu-mi amintesc să fi fost o reacție de negare a cuiva, ci îmi amintesc că problema nu a mai fost pusă pe tapet decât undeva 18 ani mai târziu, dar în cu totul alte condiții și nici de această dată nu a fost implementată, dar nu cunosc detalii.
Când am citit pe ecranul Tv despre grupul tehnico științific care supervizează pandemia mi-a venit să plâng și m-am întrebat că doar că nu este format 100% din epidemiologi și medici ATI mă face să cred că abordarea este neserioasă, superficială și ineficientă, iar halul în care a ajuns pandemia spune tot.


(15 octombrie 2021)

No comments:

Post a Comment