Tuesday, October 19, 2021

Am fost contemporan cu Marcel BUDALĂ

 Când eram elev prin clasele V - VII, adică acum peste 60 de ani, la Căminul cultural 23 August din Pitești a venit Orchestra Barbu LĂUTARU și atunci l-am văzut cântând la acordeon pe Marcel BUDALĂ. Circulau niște versuri:
La restaurant la gară,
Să cânte Marcel BUDALĂ 
Și Maria LĂTĂREAȚA,
Să ne mai aline viața.
Pe scenă, așa cum l-am văzut eu pe Marcel BUDALĂ, am avut credința că avea o mare plăcere de a cânta la acordeon, de parcă se născuse cu acest instrument în viață. M-a impresionat faptul că la bis, Marcel BUDALĂ a executat o melodie cu care imita cimpoiul, lucru foarte special în acele vremuri. Sârba de la Câmpulung este o piesă de mare valoare interpretată de Marcel BUDALĂ, alături de alte piese precum Cântec de dragoste, Turturică, turturea, Hora de la Urziceni , Sârba lui Cucu de la Frumușani , De Străin Ce Sînt pe lume , Sîrba De La Motru , Dimineața în Zori, Hora în trei părți, Hora legănată, Geamparalele dobrogene, Maică, măiculița mea, Sârbă dobrogeană și încă multe altele, dar să nu uit Cimpoiul, celebra sa interpretare la acordeon.
Au mai apărut mulți acordeoniști după Marcel BUDALĂ, dar în mintea mea el este cel mai mare, chiar dacă unii cântă cu mult mai multe piese culte în ziua de azi și beneficiază de binefacerile Internetului.







(20 octombrie 2021)


No comments:

Post a Comment