Tuesday, October 19, 2021

Am fost contemporan cu cântăreața de muzică populară Emilia BUBULEAC

Emilia BUBULEAC a fost o voce puternică, clară și inconfundabilă a Gorjului. Dicția sa era perfectă. Repertoriul său a inclus cântece precum Spune, afurisito, spune, Uite dealul, uite via, Vine iar primavara, Trandafir crescut în poartă, Suflă vânt de primavară, Cucule cu pană sură, Vioreaua, Dorul neichii mă usucă, Hai neică pitiș pitiș, Frumos cântă turtureaua, Mărioară de la Gorj, Strânge omu ca furnica, Teiule frunză rotată, Neicuță, soarele meu, Un'te duci tu neică Dincă, Trei în lume, Șapte săptămâni din post, Pe valea cu liliacul, Ții tu minte neică ții, Voi, voi, voi copiii mei și multe altele.
Am apreciat că toate cântecele imprimate au ca acompaniament instrumentele clasice ale folclorului nostru, nefiind alterate de clape și de alte instrumente electronice. Sunt cântece pe care Emilia BUBULEAC le-a readus în actualitate, fie în forma cunoscută, fie cu reinterpretare nouă așa cum este cântecul Mărioară de la Gorj. Punând în paralel originalul Mariei TĂNASE cu forma prezentată de Emilia BUBULEAC vedem că avem în față două abordări la fel de bune. La fel stă treaba și cu cântecul Trei în lume nu se poate, în interpretarea Mariei LĂTĂTEȚU și în interpretarea lui Emilia BUBULEAC, ambele înregistrări dau cântului prospețime, emoție și profunzime, lucruri esențiale pentru adevăratele artiste. 





(19 octombrie 2021)


No comments:

Post a Comment