Friday, July 13, 2018

Personalizarea dă tonul măreției

Când mergem în hotel și găsim că prosoapele, săpunul, șamponul și gelul de duș că poară numele hotelului, avem o senzație de bine. Personalizarea în opinia mea joacă un rol foarte important în a defini managementul hotelului. Dacă acolo se află hârtie, pix, un pieptene și toate au inscripționat numele hotelului, deja lucrurile fac din respectivul hotel o instituție. Cele mai multe sunt parte într-un alnț și se gestionează cu mult mai ușor personalizarea, căci toate hotelurile au exact același nume, dar se găsesc în orașe diferite.
În Brussels hotelul Catalonia are:

- săpun pe care scrie numele Catalonia,
- șampon pe care scrie numele Catalonia,
- pix pe care scrie numele Catalonia,
- hărtie pe care scrie numele Catalonia,
- șervețele pe care scrie numele Catalonia,
- gel de duș pe care scrie numele Catalonia,
- pieptene pe care scrie numele Catalonia,
- loțiune pe care scrie numele Catalonia.
Am văzut un magazin al reprezentanței TESLA din California în care la aparatul de preparat cafea se găseau doze personalizate, ceea ce mi-a părut un detaliu extrem de bine țintit, căci arată o abordare deloc sofisticată, dar cu efect amplificat.
Am văzut cum mulți întreprinzători de la noi, chiar dacă impun un număr de stele sau margarete destul de mare, nu iau în considerare personalizarea, ceea ce face ca hotelul sau restaurantul sau ce au ei acolo să de a senzația de loc:
- comun,
- banal,
- neinteresant,
- ieftin,
- plictisitor,
deși un element de detaliu ar schimba radical întreaga poziționare a respectivului obiectiv. Nu este chestiunea de imaginație, ci mai precis de avariție, căci nu există o explicație rezonabilă la modul primitiv de a bordare a problemei de diferențiere.
Personalizarea dă tonul măreției oricărei idei obișnuite, care trebuie să capete dimensiune printr-o abordare inteligentă, despărțită de elementele non-manajgeriale care sunt contraproductive în toate cazurile.





(13 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment