Thursday, July 19, 2018

365 împotriva României: Ioan STOICA era tăticul lui Caritas de la Cluj

Ioan STOICA sau tata STOICA cum i se mai spunea a fost mintea diabolică al cărui produs s-a numit CARITAS, jocul piramidal, care a făcut fericiți pe anumiți români, dar care a nenorocit mii și mii de alți români. Despre jocurile piramidale există modele matematice care spun foarte riguros cum decurg lucrurile cu aceste jocuri și pe ce ipoteze  se bazează. Discutând cu un fosr șef de catedră de matematică din ASE, acesta mi-a zis că jocurile piramidale se bazează pe lăcomia și prostia celor care vin și depun banii. Toată lumea știe că maximum de profit de 1 la 1 se obține doar la comerțul cu arme. Raportul de 8 la 1 este imposibil de obținut în mod normal și de aceea jocul piramidal va avea sfârșitul previzibil, prin prăbușirea respectivului mecanism, cu toate pagubele care le include. Tata STOICA știa exact cum stau lucrurile și a făcut acel calcul care arată că 8 este numărul de aur pentru cei lacomi și neinteligenți. Dacă era 6 nu era bine, dacă era 9 nu era credibil. Așa că 8 este numărul perfect. De 8 ori multiplicarea sumei depuse extre extrem de atractiv și stimulator. Eu am fost la Cluj când era CARITAS-ul în joc și am văzut în fața blocului unde stătea gazda mea, cum se vindeau mașinile Mercedes așa cum se  vând pepenii, la strigare și la bucată, fără cântar. Am mers pe străzile Clujului și erau acolo la vânzare frigidere și mașini de spălat speciale, așa cum babele vând pătrunjel și usturoi la colț de stradă de ministreasa aia cam fraieră le cerea să aibă mașini de marcat și să plătească taxe ți impozite pentru 10 lei pe zi. Am cumpărat atunci o înghețată foarte specială pe care nu am mai văzut-o niciunde în țară. Eu nu am depus bani la CARITAS căci mie nu-mi place să joc la niciun joc, CARITAS, LOTO, PRONOSPORT sau altceva. Nu cred în șansa mea atunci când probabilitarea de succes este mai mică decât 0,01.
Oricum Ioan STOICA rămâne în mintea mea o dată pentru totdeauna ca o minte diabolică, în care mulți vehiculau metri cubi de bani, ca și cum ar da la lopadă grămezi de pământ. Ioan STOICA a fost este și va fi în mintea mea, un personaj negativ, care a tras și va trage mult timp de acum încolo țara înapoi, prin ceea ce a făcut el cu acel joc de noroc, din punctul meu de vedere ceva nasol, nasol.




(19 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment