Thursday, July 20, 2017

Profesoara de chimie Sabina Florica

M-am gândit să scriu azo despre profesoara mea de chimie din clasa a VIII-a de la Liceul Dimitrie Cantemir cu Practică în Producție, contruit după modelul rusesc, unde toți elevii ședeau la internat și învățau în clădirea centrală. Fusese acolo Liceul Militar Dimitrie Cantemir. Am avut acolo profesori excepționali. Dintre ei, doresc acum să scriu despre profesoara de chimie Sabina Florica. A fost șansa mea ca la clasă să intre o profesoară foarte tânără, creolă, nu prea înaltă, dar cu o fustă scurtă și foarte bogată, cu jupon, cu se zicea în epocă. De cum a început să predea, mi-am dat seama că de la această profesoară voi învăța chimie. Dacă o mai exista catalogul de clasa a VIII-a din anul școlar 1961-1962, cu siguranță se va vedea că la chimie am avut o gamă foarte variată de note, dar au fost și note de 10. Mie chimia nu mi-a plăcut deloc. Când a început să predea chmie profesoara Sabina Florica, chimia a devenit altceva, am început s-o înțeleg. Avea o logică. Până atunci și chiar și după, cei de la care ar fi trebuit să învăț eu chimie, turuiau niște chestii din manuale, pe care nu le pricepeau, că nu aveau nici cap și nici coadă. La profesoara Sabina Florica chimia era ceva care area conținut. Nu era un text. Lecțiile profesoarei Sabina Florica aveau substanță. Ea era o profesoară foarte deșteaptă și numai un om foarte deștept are capacitatea de a înțelege lucrurile și de a le explica simplu, coerent, de la elementar spre complex și mai ales complet. Profesoara Sabina Florica venea în clasă cu planșe, ne ducea la laborator și făceam experiențe. Ea îmbina lucrurile abstracte cu aspecte foarte concrete. De la ea am rămas cu ideia exactă că numai o femeie deșteaptă are darul de a descurca lucrurile, de a face minuni și de aceea le-am apreciat în mod cu totul excepționat pe toate femeile deștepte pe care le-am cunoscut. De la toate am avut ce învăța și niciuna nu m-a dezamăgit.
În clasă eram numai băieți, iar profesoara Sabina Florica era cred în primii ani de activitate. Știa să construiască lecții foarte vii, îmbinând lucrurile foarte exacte cu acele elemente care să ne facă să rămânem foarte concentrați pe durata celor 50 de minute, cât dura ora de chimie. Acolo, la Liceul Cantemir profesorul nu întârzia la ore, nu ieșea înainte de a se suna și nici nu spunea snoave elevilor. Nu știu dacă profesoara Sabina Florica era olteancă, dar așa cum știu eu că oltenii calcă apăsat, vorbesc tare și clar, Sabina Florica avea pasul ferm, vorbea clar și suficient de tare ca noi s-o urmărim cu atenție. Pentru tot ce am învățat de la profesoara mea de chimie, mă plec cu pioșenie și spun doar atât: RESPECT, SABINA FOLRICA! 

(21 iulie 2017)

No comments:

Post a Comment