Sunt sigur că aceste licee au apărut în localități prin depunerea unor acte la inspectorate, acte care au mers mai departe și la minister s-a considerat oportună existența lor. Deci:
- există o cerere;
- există o solicitare semnată;
- există aprobări locale semnate;
- există aprobare la MEC semnată;
- au fost asumate responsabilități.
Cei ce au gândit formarea unui liceu au motivat prin:
- existența elevilor;
- profesori de calitate;
- derulare procese;
- eficiență cel puțin normală;
- absolvenți pregătiți.
Nimic nu se face atunci când se spune că:
- nu vor fi rezultate;
- nu se va învăța carte;
- profesorii sunt slabi;
- nu sunt elevi;
- nu vor fi sun 50% promovați.
În aceste context, trebuie făcută o analiză și trebuie luate măsuri. Trebuie văzut cine a făcut referatul de oportunitate al înființării liceului cu zero absolvenți la BAC, cine l-a aprobat și cum au decurs acolo lucrurile. Este important să se vadă ce note s-au dat, ce carte s-a făcut și mai ales, cine sunt profesorii care au predat, ce au predat și cum au evaluat. Eu știu că nu există elev rău, ci profesor rău. Dacă profesorul este exigent, oface pentru că știe carte. Atunci și elevul învață. Dacă elevul se trage de șireturi cu profesorul care este slab pregătit profesional sau este plin de vicii, evident procesul de instruire suferă și rezultatul se vede la picații de la BAC. Refuz să cred că într-un liceu unde s-a învățat carte, notele s-au dat pe merit, elevii au mers la BAC doar pentru a pica, așa că le-a cășunat lor pe liceu, să fie cu zero absolvenți la BAC, pentru a fi desființat. Dacă nu vor fi identificați vinovații de la înființarea liceului, până la cei care au generat situația catastrofală a celor de fără BAC, niciodată lucrurile nu vor intra pe făgașul normal.
(07 iulie 2017)
No comments:
Post a Comment