Este important de analizat cam cum s-au perindat la cârma Ministerului Educației, pentru a vedea cum s-a dus de râpă educația de la noi, încet și sigur. La o analiză mai atentă se va vedea că miniștrii educației postedembriști:
- au ocupat fotoliul de minstru pe perioade foarte scurte,
- nu au cunoscut problemele reale ale învățământului,
- s-au bazat pe doctrine perimate despre educație,
- au trecut calitatea învățământului la coadă,
- nu au luptat ca cei 6% din PIB să fie reali,
- au rezolvat cârpind, fără viziune pe termen lung,
- nu au depășit stadiul de cenușereasă pentru educație,
- s-au mulțumit să le treacă timpul degeaba,
- au fost delăsători cu investițiile majore în educație,
- s-au lăsat copleșiți de politicul primitiv și empiric,
- s-au comportat doar ca fiind din afara sistemului.
Nici acum și nici în viitorul apropiat învățământul nu va fi o prioritate pentru spectrul politic, pentru că menținând ideia bolșevică prin care numai ramurile ce dau producție de bunuri, unde lucrează muncitori, unde clasa muncitoare se zbuciumă, luptă și suferă în tăcere trudind. Atât de inegali au fost miniștrii educației încât sistemul s-a comportat ca o navă în derivă, fără cârmaci în furtună. Merită luați unul după altul la analiză și văzut cum se rostogolește aleator, adică haotic și șturlubatic.
(27 iunie 2018)
No comments:
Post a Comment