Friday, June 29, 2018

Managementul american al unui show

Am văzut un spectacol în California gen Dialog la distanță de la noi de pe vremuri, cu 40 de numere, cu cel puțin 10 artiști amatori pe un număr, cu o durată de cel mult 5 minute pe număr și cu pauze de cel mult un minut între numere.
La o analiză mai atentă, faptul că:
- totul a mers șnur,
- numerele erau perfecte,
- programul s-a respectat,
arată că există un management, pe care eu îl numesc management american care a presupus:
- stabilirea unui desfășurător la minut a întregului spectacolului,
- fixarea duratei de cinci minute a fiecărui număr, fără a exista abateri de niciun fel,
- asigurarea că execuțiile numerelor respectă integral durata și calitatea,
- existanta disciplinei și punctualității tuturor artiștilor,
- un management de înaltă performanță în cadrul fiecărui număr,
- precizarea tuturor detaliilor pentru fiecare participant pentru a evita abaterile.
Nu au apărut momente fără acțiune, nu au apărut nesincronizări. Fiecare își știa poziția în scenă, modul de a intra, respectiv, de retragere din scenă. Artiștii erau foarte eterogeni ca vârstă și ca specific al numerelor executate. Ceea ce trebuie spus, că a existat și o soluție de avarie, insesizabilă de majoritatea spectatorilor, în ideia că o formație profesionistă și-a făcut apariția de mai multe ori cu numere total diferite. Era de remarcat unul dintre dansatori care era ceva mai înalt și avea un stil de a ieși în evidență așa cum fac ostentativ unele primadone la operă care vor musai să fie remarcate.
Mi-aș dori ca asemenea management să fie și în spectacolele românești organizate pe bani grei în piețe de primării, care seamănă mai multe a șușe improvizate pe de-a moaca, deși nu e așa.

(29 iunie 2018)

No comments:

Post a Comment