După 22 decembrie 1989 avântul revoluționar a făcut ca o dată cu lăturile din copaie să fie aruncat și pruncul, deci ne-am mtrezit cu copaia goală, căci nu am fost în stare să ținem copilul în copaie și nici să înlocuim apa murdară a comunismului cu o ală cristalină a societății democratice pe care o construiam cu multă încredere și cu deosebit elan.
În vremurile comuniste elevii se întreceau în a învăța, în a fi cât mai disciplinați, cât mai conștiincioși, pentru a deveni pionieri, căci nu oricine într-o clasă avea calitatea de pionier, de a purta cravata roșie la gât. Era o structură acolo, cu gupa de pionieri, cu comandantul de grupă, cu detașamentul de pionieri și comandantul de detașament, cu unitatea și, respectiv, comandantul de unitate. Cel ce devenea pionier participa la o ceremonie unde depunea un jurământ. Pionierii se salutau între ei. Pionierii participau la tot felul de acțiuni. Într-un cuvânt, elevii, în afară de a învăța, în calitate de pionieri aveau timpul ocupat ba la școală, ba la casele pionierilor la cercuri de modelism, de pictură, de teatru, de matematică sau la palatul pionierilor, pentru cei din București.
După Revoluția din decembrie, după ce s-a dizolvat tărășenia cu pionierii, noua orânduire nu a venit cu nimic în loc, deși în țările democratice există nenumărate modele de a le ocupa timpul elevilor. Avântul revoluționar, ignoranța și superficialitatea conducătorilor noștri au dus în derizoriu sistemul educațional, transformându-i pe dascăli în agenți electorali, iar școlile în unități ale destrăbălului electoral, sub forma secțiilor de votare, unde președinții și membrii erau plătiți cu câțiva arginți pentru munca lor de supunere față de orânduirea politică diriguitoare, în timp ce timpul copiilor, a elevilor, mai corect spus, era făcut franjuri cu tot felul de aberații ale maturilor, pe care nu i-a interesat nimic altceva decât propria lor ghiftuială, cu ghiozdane de mare tonaj în spatele fragil al elevului, cu manuale alternative aducătoare de profit și cu nenumărați suplinitori, care nu obțineau mai mult de 2(doi) la examenele de titularizare sau erau excluși din competiții că erau prinși copiind.
Așa se face că acum apar tot felul de studii care semnalează că drogurile au pătruns în licee și se lăfăie acolo, că până și copiii de 10 sau 11 ani consumă droguri. Nu mai sunt pionieri în școli, dar sunt elevi drogați. Nu mai sunt cravate de pionier la gâturile elevilor, dar sunt seringi și punguțe în care au fost prafurile interzise. Nu spun că ceea ce a făcut comunismul era bun. Era aberant să vezi șoimi ai patriei recitând poezii dedicate soților CEAUȘESCU în timp ce-și cărau olița cu pipi pe coridoarele grădinițelor sau că vedeai pionieri ytransfigurați oferind buchete tovarășilor de la tribunele congreselor, dar acum este criminal să vedem copii drogați prin spitale, greu sau imposibil de recuperat, doar din faptul că societatea democratică din spațiul mioritic merge în derivă, deși țelul de a avea România Educată este acum demarat și se așteaptă să dea roade cândva. este important ca în școală să existe forme de educare a elevilor, altele decât ora de dirigenție, care să ocupe timpul tinerilor și care să reușească să fie atractive, campionate de fotbal interșcolare, camionate de lupte, de înot, de baschet și tot așa. Dar pentru aceasta este nevoie de o nouă abordare a profesorilor, de o recunoaștere a muncii educative făcute de cei care obțin rezultate în cercuri de orice fel ar fi ele, pentru a stimula creativitatea profesorilor și a-i antrena pe elevi.
(07 octombrie 2023)
(07 octombrie 2023)
No comments:
Post a Comment