Thursday, October 26, 2023

Cum mi-aș alege eu antrenorul personal?

Un abonament la o sală de fitness nu este deloc ieftin. Plata unui antrenor personal, nici ea nu este de neglijat, căci costurile ridicate trebuie să fie corelate cu renumele antrenorului și cu programele pe care el le realizează cu elevii. 
În opinia mea, un antrenor personal trebuie să aibă:
- o carte de vizită,
- experiență,
- prezență distinctă,
- vocabulare,
- dinamism,
- management,
- proceduri.
Se vede imediat cum stau lucrurile din momentul în care acesta are o tabletă unde își notează o serie de lucruri și mai ales, se ține de ele. Crează o impresie excelentă punctualitatea antrenorului personal și modul în care el se ocupă de elevul lui pe durata antrenamentului, modul în care vorbește și mai ales încurajările pe care le face. Este important modul în care el realizează concret corecțiile ce trebuie aduse de elev sub toate aspectele pentru ca exercițiile să fie executate corect.
Eu apreciez economia de cuvinte și demonstrațiile pe care antrenorul personal le face pentru a arăta cum se lucrează corect cu un aparat și care este poziția corectă a corpului celui care execută. Dacă apar erori, este important cum sunt evidențiate și mai ales, modul de a le corecta. Orice abordare abruptă este defavorabilpă climatului de derulare a unui antrenament.
La viața mea, prin câte săli am fost am văzut tot felul de antrenori personali. Nu am lucrat eu cu ei, dar am văzut cum lucrau cu elevii lor. Nu aș alege niciodată să lucrez cu un antrenor personal care:
- este o prezență oarecare,
- urlă la elevii lui,
- stă cu ochii în telefonul personal,
- face doar teorie și nu exemplifică nimic,
- se ocupă de altele nu de elev,
- nu are nimic scris,
- lucrează haotic,
- nu respectă programul căci are întârzieri,
- pentru antrenamente nu are un plan și o strategie,
- este neglijent cum se prezintă.
De-a lungul timpului pe la sălile din USA am văzut ce înseamnă antrenor personal, cum arată fizic un antrenor personal, cum vorbește cu elevii lui antrenorul personal, cum scrie pe tabletă evoluția elevului, cum vorbește cu elevii lui și mai ales, cum exemplifică execuția de exefciții. Nu mă apuc să fac comparații dintre antrenorii personali americani și cei din spațiul mioritic, pentru că fiecare are treaba lui, dar exigența elevilor mioritici ar trebui să fie un pic mai ridicată și cum cererea pe care o definesc elevii nu este cu mult mai mare decât oferta de antrenori personali, niște mici corecții din partea antrenorilor personali se impune rapid, mai ales că această meserie peresupune talent, dăruire, mai ales aspect, prezență, certificări și renume.


(25 octombrie 2023)

No comments:

Post a Comment