Saturday, October 14, 2023

Să fii de litera trei!

Eram mititel când am auzit la mine în mahala pe malul rigolei extresia:
- Să fii de litera trei!
Era adresată de o femeie altei femei, ceea ce însemna ceva rău, din moment ce respectivele se certau îngrozitor și-și strigau una alteia cuvinte dintre cele mai urâte. Mult timp a rămas pentru mine o mare enigmă această zicere, căci era prea ermetică, prea adâncă, prea profundă pentru mintea mea de puști. salvarea a venit de la faptul căci nici ai mei nu o știau și s-a nimerit ca într-o zi mama s-o întrebe pe una dintre vecine ce este cu acea zicere și vecina s-a uitat la mama un pic ironic și i-a tradus ce însemna. În loc să-i spună dușmancei ei să fii de c-c-t, îi zicea codificat să fii de litera trei, ceea ce arăta că trei este litera c din alfabet, iar continuarea venea de la sine.
De multe ori am văzut politicieni dâmbovițeni sau mai corect spus, mioritici care aberează sau spun lucruri trăznite sau fac gesturi și acțiuni dintre cele mai nepotrivite, cărora li se potrivește ca o vecină de-a copilăriei mele să apară din senin și să le bată obrazul zicndu-le:
- Să fiți de litera trei! 

(14 octombrie 2023)

No comments:

Post a Comment