Monday, October 9, 2023

Cuvintele cheie

Eu am aflat destul de târziu despre cuvintele cheie. Era pe vremea când am început săcitesc articole din revista Communicationa of the ACM. Acolo era titlul articolului, un rezumat, lista cuvintelor cheie și după aceea era conținutul articolului. N-am întrebat pe nimeni ce este cu acele cuvinte cheie, dar m-am lămurit rapid și am căutat ca și eu la fiecare articol pe care-l scriam să identific 5 sau 6 cuvinte cheie.
Cuvintele cheie se referă la:
- domeniul tratat, 
- conceptele utilizate,
- tipologia de algoritmi,
- elementele de originalitate,
- generalizări efectuate,
- metode folosite,
- modele analizate.
Dacă dorim să vedem stadiul în care se află un anumit domeniu sau care sunt preocupările într-un domeniu de cercetare, ale unui grup de cercetători sau într-un laborator de cercetare, este suficient să luăm articolele, studiile și comunicările la conferințe și să vedem care sunt cuvintele cheie și ne lămurim. Cuvintele cheie arată spiritul de avangardă al unor cercetători sau din contră, faptul că respectivii au rămas împietriți într-un domeniu vetust. Este de un real ajutor alcătuirea listelor de cuvinte cheie și studiul uzurii lor morale atunci când dorim să construitm un titlu de carte sau de teză de doctorat pentru că trebuie să ne gândin la uzura morală a titlului de la momentul în care publicăm cartea sau susținem teza de doctorat, adică, undeva la un orizont de 3 sau 4 sau chiar 5 ani.



(09 octombrie 2023)

No comments:

Post a Comment