Wednesday, October 11, 2023

Cum mama dracului?

Noi avem prostul obicei să ne întrebăm după ce s-a produs o nenorocire cum a fost posibil sau să ne întrebăm mai pe românește cum mama dracului.
Eu am în minte un banc: un nene mergea într-un autobuz și cu voce tare se întreba singur:
- Cum mama dracului?
Călătorii au fost mirați și intrigați, drept care l-au fosțat pe șofer să oprească la Universitate unde un milițian dirija circulația. A venit milițianul și o doamnă a fost cea care i-a spus acestuia cât de nepotrivit vorbește cetățeanul.
Milițianul l-a întrebat și cetățeanul a zis:
- Nevastă-mea a născut doi gemeni, unul alb și unul negru.
Atunci milițianul a zis:
- Cum mama dracului?
Peste ani, în Elveția o femeie a născut doi gemeni, unul alb și unul negru. Explicația s-a găsit că femeia făcuse înseminare artificială și asistenta nu a schimbat sau nu a sterilizat instrumentarul, iar înainte fusese folosit pentru un procedeu similar pentru două persoane de culoare. Deci exista o explicație.
Când s-a produs nenorocirea de la Crevedia, eu mi-am zis: cum mama dracului să fie atât de inconștienți nemernicii aceia de patroni ca să facă transferurile cu robineți și furtunuri improvizate. Tot așa mă întreb și acum, cum mama dracului cu atâta tehnică sofisticată să se producă atacul acela al militanților Hamas și toată lumea să fie luată prin surprindere. Și totuși există o explicație ca în cazul gemenilor unul alb și unul negru, căci undeva a existat o fisură, un mod defectuos de gândire și costurile se văd. 


(11 octombrie 2023)


No comments:

Post a Comment